obezite
obezite
obezite
obezite
obezite
obezite
obezite
obezite
obezite
obezite
obezite
obezite
  • İdeal kilo kaybı kaç olmalıdır?

    Dünya Sağlık Örgütü’ ne göre ideal kilo kaybı haftalık 0.5-1 kg arasında olmalıdır. Eğer kişi ağır derecede şişman ise veya obeziteye bağlı olan komplikasyonlar varsa ; kontrollü şekilde haftada 1.5 kg kilo kaybı uygundur. Ayda 4 – 6 kg  üzeri ağırlık kaybı metabolik olarak birtakım sağlık sorunlarına yol açabilmektedir.

  • Sadece salata yiyorum ama kilo veremiyorum. Neden?

    Diyette besinlerin dengeli alımı çok önemlidir. Yalnızca  sebzelerle beslenmek yeterli protein alınamamasına yol açar. Bu da vücutta kas kaybına neden olur. Aynı zamanda metabolizma hızınız düşer. Yani vücudunuz daha az enerji harcar. Sonuç olarak aç kalmanıza rağmen kilo kaybı sağlanamaz.

  • Diyet yaparken yüzüm çok çöküyor. İstediğim bölgelerden kilo veremiyorum nedeni ne olabilir?

    Diyet yaparken yüzün çökmesinin asıl nedeni yanlış yapılan ve çok düşük kalorili diyetlerdir.  Özellikle ani ve çok fazla olan kilo kayıplarında kas kaybı, dolayısıyla yüz çökmesi görülür. Bunu engellemek için mutlaka her öğünde bir protein kaynağı tüketilmelidir. Bilinçsiz diyet uygulamaktan kaçının. Diyet yaparken mutlaka bir uzmana danışın. Dengeli bir diyet ve spor desteği ile bölgesel incelmeler mümkündür.

  • Saunaya girmek zayıflatır mı?

    Şişmanlık vücuttaki yağ miktarının olması gerekenden fazla olması durumudur. Terleme ile birlikte vücutta yalnızca su kaybı olur. Ağırlıkta bir değişiklik olmaz. Terleme ile vücuttan attığınız su tartıya yansısa bile bu kilo verme olarak algılanmamalıdır. Kilo vermede önemli olan nokta su veya kas miktarının azalması değil , vücut yağ miktarının azalmasıdır.

  • Detoks diyetleri zayıflatır mı ?

    Zamanla tükettiğimiz besinler veya çevresel etmenlerden dolayı vücudumuzda toksinler birikir. Detoks , toksin maddelerin vücuttan arındırılması için kısa süreli uygulanabilen bir beslenme yöntemidir. Detoks uygularken bol sıvı tüketilmeli ve kafeinden uzak durulmalıdır. Bu diyetler en fazla 5-6 gün uygulanabilir. Asla zayıflama amacıyla uygulanması önerilmez.

  • Metabolizmamı hızlandırmak için ne yapmam gerekir?

    Metabolizmayı hızlandırmak için gün içerisindeki su tüketiminiz  2-2,5 litrenin altına düşmemelidir. Düzenli egzersiz yaşam tarzı haline getirilmelidir. Öğünlerin sayı ve sıklığı artırılmalıdır. Diyette çeşitlilik sağlanarak metabolizmayı hızlandıran besinlerden daha fazla tüketilmelidir.

  • Stres kilo aldırır mı?

    Vücudun stresli durumlarda tokluk hormonu olarak adlandırılan leptinin etkisi azalır. Kortizol hormonunun etkisi ise artar. Bu durumda bireyin iştahında artış gözlenir. Vücutta ödem artışı ile birlikte yağ depolanması kolaylaşır. Aynı zamanda duygusal açlık problemleri ortaya çıkabilir.

  • Online diyet ile birebir görüşmenin farkları nelerdir?

    Obezite ve Sağlıklı Beslenme Danışmanlığında online diyet ile birebir görüşmenin farkları , online diyette görüşmelerin Skype, Whatsapp veya FaceTime üzerinden olması ve vücut analizi yapılamamasıdır. Hem online hem birebir görüşmelerimizde diyetleriniz haftalık olarak düzenlenmektedir. Düzenli kan tahlilleriniz her iki görüşmede de alınmaktadır. 

  • Ispanağı yoğurt ile yemek yanlış mıdır?

    Ispanak zengin demir içeren bir besin olmasının yanında bitkisel demir olduğu için vücutta emilimi düşüktür. Ayrıca ıspanakta bulunan fitatlar ve okzalatlar demir emilimini düşürür. Çok ciddi kansızlık probleminiz yoksa ıspanakla birlikte yoğurt yenmesi durumunda büyük ve kayda değer bir kayıp söz konusu olmaz.

  • İnsülin direnci nedir?

    İnsülin direnci;  hücrelerin insüline doğru şekilde tepki vermemesiyle birlikte pankreasın artan kan şekerini düzeyini düşürmek için fazladan insülin salgılaması durumudur. Bu da zamanla kan şekeri seviyesinin yükselmesine sebep olur.

  • Suyumun içine limon , nane , salatalık vs. koyuyorum. Bunun bir faydası veya zararı varmıdır?

    Suya aroma veren maddelerin herhangi bir olumlu ya da olumsuz bir etkisi bulunmamaktadır. Eğer su içmekte sıkıntı yaşıyorsanız ve aromalı sular su tüketiminizi artırmaya yardımcı oluyorsa tüketebilirsiniz.

  • Zayıflama ilaçları etkili midir? Herhangi bir yan etkisi var mıdır?

    Bu tür ilaçlar  yüksek tansiyon , ishal , kabızlık , vitamin-mineral kaybı , karın ağrısı gibi yan etkilere sahiptir. Aynı zamanda piyasadan kaldırılan bazı bu tür zayıflama ilaçlarının bağımlılık ve ölüm gibi sonuçlara yol açtığı bilinmektedir.

  • Doğumdan hemen sonra diyete başlayabilir miyim?

    İlk 6 ay anne sütünün kalitesi açısından diyet önermiyoruz. Emzirme sürecinde yavaş da olsa kilo kaybınız başlar. Sütün kalitesi ve miktarı açısından düşük kalorili diyetler kesinlikle önerilmemektedir. 6 aydan sonra bir diyetisyene danışarak dengeli bir beslenme planı oluşturabilirsiniz.

  • Hamilelikte ne kadar kilo alınmalıdır?

    Kadınların gebelikte alması gereken kilo miktarı kişiye ve gebeliğe başlanan kiloya göre değişir. Genel olarak toplamda alınması beklenen kilo  9-13 kg arasındadır.

  • Verdiğim kiloları tekrar alır mıyım?

    Diyet süresince edindiğiniz sağlıklı beslenme alışkanlıklarını hayat boyu devam ettirmeniz gerekir. Eğer düzensiz ve sağlıksız beslenme biçiminize geri dönerseniz kilo almanız kaçınılmaz olacaktır. Bu nedenle ideal kilonuza ulaştıktan sonra diyetisyeninizle koruma programına geçmeniz ve bunları yaşam tarzı haline getirmelisiniz.